Content marketing,  Copywriting

Content marketing czy copywriting? Czego bardziej potrzebujesz?

Czasami różnica między content marketingiem a copywritingiem może się wydawać bardzo subtelna. W końcu i jedno i drugie wymaga stworzenia treści, i jedno, i drugie posługuje się słowami kluczowymi i narzędziami do ich analizy. A jednak to dwie zupełnie różne strategie marketingowe. Dowiedz się, która z nich będzie bardziej przydatna dla ciebie.

Content marketing i copywriting – potrzebne?

Oczywiście, że tak! Więcej, można powiedzieć, że nawet konieczne! Stworzenie treści na stronie to podstawa do tego, by funkcjonowała w sieci, była poczytna i pojawiała się wysoko w wynikach wyszukiwania. Zarówno copywriting, jak i content marketing do tego dążą. Jednak te metody są różne i nadają się do różnych branż.

Może być oczywiście także tak, że twoja branża jest tak złożona, że będziesz potrzebował i jednej, i drugiej strategii, by wybić się w świecie Internetu. Wszystko zatem będzie zależało od etapu, na którym znajduje się twój biznes.

Copywriting – na czym polega?

Copywriting to tworzenie treści pisanej. Treści każdego rodzaju. Mogą to być teksty merytoryczne, produktowe, sprzedażowe, treści na stronę, opisy kategorii, opisy stron tagowych. Mogą to być także tak zwane precle albo landingpages. Copywriterzy zajmują się także tworzeniem opisów produktów, artykułów sponsorowanych czy wpisów blogowych. Tworzą treści mailingów, newsletterów czy wpisów na profil w social mediach.

Copywriting jest związany także z SEO, czyli pozycjonowaniem stron. Optymalizacja treści pod wyszukiwarkę, czyli umieszczenie w nich słów kluczowych w taki sposób, by były dobrze wyszukiwane, jest w tym wypadku najważniejszą umiejętnością copywritera.

Potrzebujesz copywritingu, jeśli…

  1. Dopiero zaczynasz prowadzić stronę i potrzebujesz treści na witrynę i podstrony.
  2. Prowadzisz sklep internetowy i potrzebujesz chwytliwych opisów produktów.
  3. Potrzebujesz opisów kategorii i oferty.
  4. Wprowadzasz nowe elementy do swojej oferty i chcesz, by ktoś chwytliwie przedstawił ją klientom.
  5. Zamierzasz wysyłać klientom newslettery.
  6. Prowadzisz bloga firmowego i potrzebujesz osoby, której zlecisz wykonanie treści.
  7. Zamierzasz umieścić artykuł sponsorowany w serwisie zewnętrznym.
  8. Działasz lokalnie i nie potrzebujesz działań zakrojonych na szeroką skalę.
  9. Działasz w trudnej branży, oferujesz usługi tylko dla firm (podwykonawcy, producenci prefabrykatów).
  10. Tworzysz unikatowe drobiazgi lub sprzedajesz sztukę.

Content marketing – na czym polega?

Content marketing to nieco inna strategia. Jest to trend długofalowy, którego celem może być oczywiście wypozycjonowanie strony, ale najczęściej liczy się przyciągniecie klientów, zbudowanie marki, zbudowanie relacji klient – marka czy wykreowanie cię jako eksperta w danej dziedzinie. Content marketing jest mniej nachalny. Polega na tworzeniu wartościowych treści różnego rodzaju, które będą odpowiadały na pytania klienta, dawały radę, informowały o czymś ważnym. Twoje usługi czy produkty mogą być pretekstem do rozwiązania problemu ale nie muszą tam się wcale pojawiać. Czasami wystarczy link czy logo twojej firmy – content marketing ma sprawić, że ludzie zaczną cię kojarzyć.

Tak naprawdę jest to długofalowa strategia, która skupia się na promowaniu firmy na wiele różnych sposobów. Wykorzystuje do tego wideo, nagrania, webinary, podcasty i infografiki. Oczywiście wykorzystywane są także teksty tworzone przez copywriterów, więc granica między tymi pojęciami jest płynna.

Potrzebujesz content marketingu, jeśli…

  1. Działasz w branży już jaki czas i nadal nie możesz się wypromować.
  2. Chcesz się otworzyć na nowych klientów i nowe rynki.
  3. Działasz na skalę całego kraju, nie tylko lokalnie.
  4. Chcesz zwiększyć sprzedaż.
  5. Chcesz poprawić swój wizerunek.
  6. Oferujesz popularne usługi i chcesz się wybić na tle konkurencji.

Sprzedajesz specjalistyczną wiedzę, organizujesz szkolenia, mentoring czy konsultacje.

[Głosów:6    Średnia:5/5]

Jeden komentarz

  • Gaja

    Całkiem dobre spostrzeżenia. Nie każdy „pisarz” jest copy, a nie każdy copy potrafi tworzyć publikacje content marketingowe. Powinno się inwestować w treści i podążać za obecnymi trendami. A najlepsze efekty daje content. Nie tylko w artykułach contentowych, które mają promować markę. Content to dobre rozwiązanie wspierające pozycjonowanie, budowanie serwisów produktowych i znajdujące zastosowanie w social mediach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *