Content marketing,  marketing szeptany

Content marketing to również marketing szeptany

Skuteczność reklamy, polega nie tylko na przygotowaniu strategii, nagraniu spotu reklamowego czy wydrukowaniu ulotek. Skuteczność, opiera się przede wszystkim na skierowaniu jej do odpowiedniego odbiorcy. Przyglądając się różnorodnym kampaniom marketingowym, można często zauważyć pewną zasadę. Jeśli stworzymy interesującą kampanię, a do tego skierujemy do odpowiedniej grupy docelowej, to jej skuteczność wzrasta z każdą emisją reklamy, z każdym spojrzeniem na plakat, czy wysłuchaniem spotu. Wszystko wydaje się proste, ale jak dotrzeć do tej odpowiedniej grupy potencjalnych klientów?

Content marketing – z czym to się je?

Marketing treści, jak można byłoby przetłumaczyć to określenie, to kampanie opierające się na przekazie, a nie jedynie na produkcie. To właśnie dzięki przekazowi, szersze grono osób może zapoznać się mniej lub bardziej szczegółowo z elementami składowymi produktu. Content marketing musi zachęcić do spróbowania, dać namiastkę informacji i wytworzyć u odbiorcy chęć dowiedzenia się czegoś więcej. Dlatego właśnie marketing treści, jest coraz bardziej popularny, zwłaszcza wśród osób płynnie i regularnie korzystających z Internetu. To tutaj przeniosła się większość kampanii reklamowych, odnotowując naprawdę duże zainteresowanie.

Marketing szeptany i jego znaczenie dla powodzenia kampanii

Coraz częściej, zauważa się pewnego rodzaju przesilenie informacji, reklam, i ofert zachwalających swój produkt. Klienci, chcą jak najszybciej uciec od nadmiaru informacji, dlatego też, nie reagują na kolejny blok reklamowy w sposób optymistyczny. Jak więc dotrzeć do potencjalnego klienta?

Marketing szeptany jest dość nową formą marketingową, która polega na poleceniach. Zazwyczaj, opiera się na współpracy z wiarygodnym influencerem. Wykorzystuje on swoje relacje z obserwującymi, zwraca ich uwagę na zastosowanie danego produktu. Nierzadko wywołuje również dyskusję, będąc w przekonaniu, że wywołanie rozmowy jest doskonałym sposobem na to, by poznać zdanie wszystkich zainteresowanych. Marketing szeptany, zastępuje obecnie w sieci dość znany sposób wymiany spostrzeżeń i informacji, który od dawna był stosowany w tzw. życiu realnym. Swoista „poczta pantoflowa” to właśnie (w dużym uproszczeniu) pierwowzór marketingu szeptanego. Od dawna wiadome jest, że łatwiej jest podjąć decyzję zakupową, jeśli klient wie, że ktoś z jego bliskich lub znajomych już z danej opcji korzysta, ponieważ zakupił ten sam produkt lub wypowiada się o jego zaletach z niekłamanym zainteresowaniem.

Marketing szeptany, opiera się właśnie na przekazaniu treści reklamowej, ale w formie polecenia i wyrażenia swojej opinii. Ważne jest również to, aby nie nastawić się na sztuczne wpisy lub nagrania, gdyż klienci szybko to zweryfikują i można stracić zdecydowanie więcej, niż zyskać. Zatem realizując marketing tego rodzaju, należy dążyć do rzetelności informacji i poprawności w ich przekazywaniu. Współpraca z zaufanym influencerem, pomaga w dotarciu do tej grupy docelowej, która zainteresowana będzie naszym produktem.

Marketing treści, a relacje z odbiorcą

Niewątpliwie, na uwagę zasługuje w tym wypadku chęć stworzenia relacji między producentem, a klientem. Jest to zupełnie inne podejście, niż w przypadku tzw. reklam jednostronnych, które polegają na zapoznaniu się z ich treścią, bez możliwości odnotowania realnej reakcji klienta. Content marketing opiera się na takich działaniach, które mobilizują do zamieszczania regularnych informacji na temat marki, produktu lub usługi. Klient musi być na bieżąco informowany o zmianach, nowościach, albo wątpliwościach. Realizując tego typu kampanię, klient czuje się w pewien sposób odpowiedzialny. Prowadząc dialog z przedstawicielami produktu, często zachodzi pewien rodzaj więzi. Ma ona swoje realne przełożenie na przywiązanie do marki i późniejsze decyzje zakupowe.

Content marketing, wykorzystujący marketing szeptany, opiera się więc nie tylko na pokazaniu spotu, ale na rozmowie o produkcie. Często, powoduje on również wywołanie dyskusji na jego temat, ale zawsze w oparciu o rzetelne i prawdziwe informacje. Dobrze realizowana kampania marketingu szeptanego, to naturalna część rozmowy, a nie sztuczna, czy negatywna i nachalna promocja.

[Głosów:3    Średnia:5/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *