Content marketing,  Copywriting

Content wewnętrzny

Co to jest content?

Jest to treść, która została umieszczona na stronie, czy też ilość wpisów na blogowych witrynach. Już dziś staje się on o wiele ważniejszy od wielu linków, które prowadzą na naszą stronę www. Treść zaś może być różna. Jest taka, która sprzedają i taka, która zachęca, i inne, które pozwalają użytkownikom na dłużej pozostać na witrynie. Content dla strony jest jak dobry przyjaciel, z którym chętnie przebywamy i chętnie go słuchamy. Jak przyjaciel, który zawsze przychodzi do nas z dobrą radą i wartościowym wsparciem.

Ile może być contentu na stronie?

A ile by się chciało mieć? Może setki, może tysiące artykułów. Najlepiej jest się nie ograniczać, ale trzeba także zwracać uwagę na jakość swojego contentu. Mało wartościowe artykuły, tylko zaśmiecają serwis. Jest on wtedy niechętnie odwiedzany przez internautów. Zarzucając swoich odbiorców niepotrzebnym materiałem, po który nikt nigdy nie będzie chciał sięgnąć, zmuszamy ich do omijania naszej witryny szerokim łukiem. Nie wartościowe i mało pomocne artykuły lepiej odłożyć do szuflady niż chwalić się nimi przed całym światem.

Jakie cele ma przed sobą content wewnętrzny?

Content wewnętrzny to ten, który pojawia się na naszych stronach lub np. na firmowych witrynach, na portalach społecznościowych, czy nawet na platformach szkoleniowych itp. Prowadząc firmę szkoleniową, wpierw pojawiamy się pewnie w społecznościach, następnie budujemy stronę firmową oraz regularnie publikujemy treści na platformach szkoleniowych. Te wszystkie prowadzone przez nas elementy kampanii reklamowej oraz codziennego wysiłku stają się dla nas wewnętrznym materiałem. Ma on zachęcić odbiorców do korzystania z ofert naszego małego przedsiębiorstwa.

Content wewnętrzny ma swoje cele, oto one:

  • Zatrzymać użytkownika jak najdłużej na naszej stronie.
  • Sprzedać produkt czy usługę.
  • Zachęcić do powrotu na nasze witryny.

Ale także SEO:

  • Poprawnie uzupełniać znaczniki htlm
  • Optymalizować kod
  • Poprawić indeksację
  • Sprawnie wykorzystywać frazy kluczowe na swoją korzyść.
  • Poprawiać wyniki w wyszukiwarkach.

Content wewnętrzny a rola specjalisty

Content wewnętrzny powinien pokazywać nas w roli specjalisty w swojej, nawet niszowej dziedzinie. Tworząc go, powinniśmy przyjąć rolę eksperta. To bardzo ważne, aby startować z wyższego stanowiska wiedzy i doświadczenia. Jednak nie można w ten sposób go kreować czy go sobie dopisywać. To znaczy, że np. lider opinii nie powinien chwalić się doświadczeniami, których nie było, lub które były, ale o bardzo nikłym znaczeniu.

Weźmy pod uwagę nową, kilkumiesięczną firmę reklamową, która chwali się doświadczeniem i współpracą z wielkimi gigantami biznesu. Często zdarza się, że taka współpraca miała miejsce, a firma wykonała np. zmianę tytułu w artykule lub koloru ramki na zdjęciu. Czy warto zaufać komuś, kto na siłę wynajduje dla siebie doświadczenie, którym w rzeczywistości nie ma się co chwalić? Odbiorcy źle patrzą na takie zagrania, a to nie poprawia wizerunku firmy w sieci, nawet jeśli na swoich stronach ma wartościowy i dobrze przygotowany content.

[Głosów:5    Średnia:5/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *