Content marketing

Jakie treści publikować w czasie pandemii?

Pandemia wirusa Covid-19 dotknęła wielu dziedzin życia. Ma ona wpływ zarówno na marketing jak i życie codzienne, sprzedaż, pracę, naukę, a także rozrywkę i podróże. Większość przedsiębiorców jest mocno zaniepokojona sytuacją, ponieważ koszty prowadzenia działalności są spore, pracownikom trzeba płacić wynagrodzenia, a przychody w wielu branżach drastycznie spadły. Kluczem przetrwania jest odpowiedni marketing i dopasowanie się do nowej rzeczywistości. Zobaczmy, jak poradzić sobie z marketingiem w dobie pandemii.

  1. Nie rezygnuj.

Przede wszystkim w marketingu ważna jest konsekwencja i ciągłość działań. Bardzo ważne jest zatem, żeby pandemia nie spowodowała przerwy w Twoim marketingu. Klienci wtedy mogliby pomyśleć, że przedsiębiorstwo przestało funkcjonować, albo czasowo zawiesiło działalność i może to przynieść dodatkowe straty. Dlatego bądź aktywny, ogłaszaj, że działasz i wrzucaj informacje o nowościach. Możesz również podawać informacje organizacyjne, czy działasz pod tym samym adresem, czy tylko zdalnie, w jakich godzinach, jakie są u Ciebie obostrzenia i zasady funkcjonowania.  Dla klientów ważne jest bezpieczeństwo, więc poinformuj ich, że przestrzegasz procedur sanitarnych, Twoi pracownicy trzymają dystans , noszą maseczki i dezynfekują ręce i przestrzenie wspólne.

  1. Akcje związane z pandemią.

Wszyscy pewnie kojarzymy chellenge i akcje, które obecnie okrążają Internet. Rekordy popularności biją akcje #zostańwdomu, #hot16challange. Warto jest podłączyć się pod tego rodzaju manifesty, ponieważ mają one ogromną moc i niesamowitą oglądalność. Co więcej, są dobrym contentem, to znaczy, że działają w słusznym celu, są bardzo pozytywnie odbierane. Większość influancerów i znanych osobistości bierze udział w tych akcjach, więc na pewno będzie to mile widziane, jak marki również wezmą w nich udział.

  1. Potrzeba rozrywki.

Nie ma co ukrywać, czasy są ciężkie i wiele osób jest zdezorientowanych i przestraszonych. W takich momentach ludzie szukają rozrywki, żeby oderwać się od smutnej rzeczywistości. Dobrze jest spuścić trochę pary i podejść do tematu z humorem. Wrzuć kilka ciekawostek, zabawne rysunki, memy. To zawsze zyskuje popularność.

Tutaj jednak trzeba uważać, żeby nasi odbiorcy nie pomyśleli, że bagatelizujemy sytuację, albo wręcz naśmiewamy się z niej. Chodzi o zachowanie złotej równowagi.

  1. Logo w czasie pandemii.

Wiele marek za pomocą swojego logo dodaje otuchy, informuje, wspomaga walkę z epidemią koronawirusa. Popularyzuje również zachowanie dystansu społecznego i trzymanie się obostrzeń. Między innymi marka Żywiec odsunęła od siebie bardzo charakterystyczne postaci folkowych tancerzy, a McDonalds odsunął od siebie żółte łuki, tworzące M. To pozwala zyskać popularność, a także pokazać, że jesteśmy marką odpowiedzialną. Jednocześnie wywołuje uśmiech na ustach.

  1. Bierzmy przykład z gastronomii.

Na pewno branża gastronomiczna przeżywa trudne chwile, ponieważ wizyta w restauracji w tych czasach jest ryzykowna i na pewno może poczekać. Spora część z nas, żywiących się na mieście robiła to, ponieważ zamawiali jedzenie będąc w pracy. Obecnie bardzo wielu takich konsumentów pracuje zdalnie ze swojego domu i ma możliwość przygotowanie sobie posiłku. Oczywiście restauracje organizują posiłki na dowóz i bardzo apelują, żeby wspierać swoje ulubione miejsca. Co więcej, pomimo trudności, w jakich się znalazły, często angażują się w pomoc pracownikom medycznym, przesyłając im darmowe posiłki. To jest sprytne marketingowo posunięcie, ponieważ daje bardzo dobry odbiór społeczny i ludzie chętnie udostępniają takie informacje. Potrzeba nam dobrych wiadomości, solidarności i pomocy sobie nawzajem w tych trudnych czasach.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *