Copywriting

6 rzeczy, po których poznasz, że masz do czynienia ze świetnym copywriterem

Sprawny copywriter może mieć dla twojej firmy  większe znaczenie niż dobry handlowiec. W końcu to tworzone przez niego treści są twoją wizytówką. I one często przekonują potencjalnych klientów, że twoje produkty czy usługi są warte uwagi. Jak jednak wybrać copywritera spośród setek ogłoszeń i ofert? Poznaj 6 rzeczy, które podpowiedzą ci, że masz do czynienia ze świetnym copywriterem.

  1. Jasno się komunikujesz

To jest zdecydowanie najważniejszy element, który możesz zweryfikować od razu. Copywriter musi się jasno komunikować. Pierwsza wiadomość, oferta czy pierwsza rozmowa pomogą ci odkryć, czy kandydat na copywritera jasno, szybko i klarownie wyraża myśli. Jeśli ktoś nie potrafi się komunikować na przykład w korespondencji mailowej, istnieje duże prawdopodobieństwo, że jego teksty będą zagmatwane i trudne w odbiorze. A to niestety na pewno nie spodoba się twoim potencjalnym klientom.

  1. Jest zorganizowany

Copywriterzy, zwłaszcza freelancerzy, mają okresy, kiedy zleceń jest bardzo dużo. Dlatego najważniejszym elementem jest organizacja pracy i czasu. O wiele łatwiej będzie się pracowało z copywriterem, który jasno powie, że jest w stanie przygotować tekst na za dwa tygodnie, niż z takim, który nie będzie umiał podać terminu. Zwróć uwagę, czy wybrana osoba pracuje regularnie, odpisuje na maile w odpowiednim czasie, planuje terminy. Jeśli tak, możesz mieć pewność, że współpraca będzie przebiegała gładko i bezproblemowo.

  1. Terminowo oddaje zlecenia

Ten punkt nieco wiąże się z poprzednim. Jeśli copywriter nie umie zorganizować czasu, prawdopodobnie nie ma mowy o terminowym otrzymywaniu zleceń. A to może być naprawdę bardzo ważne. Niedotrzymywanie niektórych terminów może skutkować przesunięciem niektórych działań w czasie, a nie każdy może sobie na to pozwolić. No i dodatkowo nie ma nic bardziej denerwującego, niż praca oddana kilka dni po terminie.

  1. Ma wiedzę z podstaw psychologii

Oczywiście, że świetne, dobrze czytające się teksty wychodzą spod ręki polonistów i dziennikarzy. Jednakże tak naprawdę osoby, które mają chociaż podstawową wiedzę z zakresu psychologii (nawet ogólnej), są najlepszymi copywriterami. Oni tworzą najbardziej angażujące teksty, ponieważ są w stanie „wczuć się” w postać klienta, dotrzeć do jego pragnień i potrzeb. Dlatego nawet jeśli te teksty nie będą supersprawne ani superbłyskotliwe, mogą być o wiele bardziej skuteczne.

  1. Ma kreatywne pomysły i myśli nieszablonowo

Zadanie copywritera to na podstawie wcześniej stworzonych treści i danych stworzyć coś nowego, innego, ciekawszego. Dlatego podstawą są kreatywne pomysły i nieszablonowe myślenie. Przecież nie chodzi ci o to, by na twojej stronie pojawiły się powielane tysiąc razy treści, które dla odbiorcy nie będą wnosiły nic ciekawego. Wręcz przeciwnie – powinny być inne, nietypowe. Reklama produktów i usług w sposób nieoczywisty i nienachalny jest najbardziej skuteczna i najbardziej zapada w pamięć odbiorców. Warto o tym pamiętać wybierając copywritera.

  1. Zna podstawy pozycjonowania SEO

Chociaż powoli odchodzi się od pozycjonowania SEO i pisania dla algorytmów GOOGLE, każdy copywriter powinien znać chociaż podstawy pisania zgodnie z zasadami SEO. Podstawowa umiejętność obsługi programów i doboru słów kluczowych na poziomie analizy jest przydatna, ale większe znaczenie ma wiedza z zakresu umieszczania słów kluczowych w tekście. Powinno być to wykonane sprawnie i naturalnie, by tekst był wartościowy i dla czytelników, i dla robotów. Nie jest to łatwe, warto więc poszukać copywriterów, którzy w swoim portfolio mogą pochwalić się takimi treściami.

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *