Marketing,  Content marketing

Content czy SEO? Czego najbardziej potrzebuje twoja strona?

Z pozoru content marketing i SEO to dwa różne światy. Właściciele stron często zastanawiają się, czy lepiej inwestować w content czy raczej rozwijać strategie SEO. A jeśli powiemy wam, że najlepszą opcją jest połączenie obu opcji?

Teksty nie tylko dla Google

Najnowsze trendy wyraźnie wskazują, że w najbliższym czasie będzie królował content marketing. Jest to pojęcie, którym określa się ogół treści. To teksty, infografiki, filmy, które zamieszcza się na stronach i blogach firmowych, a także w social mediach. Są to treści bardziej wartościowe, często poradnikowe i merytoryczne, przygotowywane przez ekspertów. Takie treści powoli zaczynają dominować w marketingu, prawdopodobnie dlatego, że Internet jest już nasączony tekstami o jakości zapleczowej, użytkownicy są coraz bardziej świadomi i wymagają coraz bardziej wartościowych i przydatnych stron. Dlatego trend tworzenia angażujących, długich, konkretnych i merytorycznych tekstów jest coraz bardziej popularny.

Content marketing to świetny sposób na budowanie marki. Jego celem jest przyciągnięcie klientów i zaprezentowanie swoich usług w bardzo nienachalny sposób. Za pomocą tekstów content marketingowych możesz pokazać, że twoja firma to grupa specjalistów w danej dziedzinie, możesz zaprezentować się jako ekspert, autorytet. Teksty content marketingowe także mają niewielki wpływ na pozycjonowanie strony.

Przyciągają klientów na dłużej, więc algorytmy GOOGLE nieco promują twoją stronę. Często są to teksty zewnętrzne, publikowane na innych portalach i stronach, które mogą przekierowywać zainteresowanych użytkowników na twoją stronę. Badania wskazują, że content marketing świetnie przekłada się na sprzedaż.

Teksty wartościowe, ale przyjazne dla SEO

Aby jednak content marketing mógł zacząć pokazywać swoją moc, należy zadbać o to, by treści dotarły do odbiorców. A do tego konieczne jest SEO. Dobrze przeprowadzone strategie pozycjonowania sprawią, że strona pojawi się na samym początku wyników wyszukiwania, więc więcej osób do nich dotrze.

Wbrew pozorom SEO nie musi oznaczać krótkich, napisanych sztucznym językiem tekstów, które będą najeżone słowami kluczowymi. Algorytmy Google są bardziej zaawansowane niż kilka-kilkanaście lat temu, dlatego umieszczanie słów kluczowych można zrobić o wiele subtelniej.

To sprawia, że nawet najlepsze i najbardziej angażujące tekst content marketingowe można przygotować pod pozycjonowanie. O wynikach w wyszukiwarce decyduje tak naprawdę konstrukcja całej strony – inwestycja w contet marketing nie musi oznaczać, że nie będzie ona dobrze wypozycjonowana.

Czego potrzebujesz najbardziej?

Zastanawiasz się, w którą opcję zainwestować lub na czym skupić się bardziej? Cóż, jest kilka takich momentów, w których trzeba postawić na jedną z opcji. SEO to rozwiązanie, jeśli brakuje ci nowych klientów i masz mało organicznego ruchu na stronie. Inwestycja w pozycjonowanie strony sprawi, że przybędzie na nią wiele więcej osób. To rozwiązanie, które sprawdza się, kiedy wiesz, że twoja oferta jest interesująca, a treści przyciągające.

Content marketing to rozwiązanie, które najlepiej sprawdza się, jeśli na twojej stronie jest ruch, ale nie przekłada się on na zwiększenie liczby zamówień. Sprawdzi się także, jeśli okazuje się, że klienci spędzają na stronie tylko chwilkę.

Jeśli dopiero zaczynasz i startujesz dopiero ze swoją stroną, przyda ci się połączenie obu usług. Bardzo wiele osób na początku inwestuje w zapleczówki i teksty SEO, jednak od samego początku warto zadbać o to, by treści na stronie były ciekawe, przydatne i wciągające, tak, by czytelnik chciał na nią wracać.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *