Content marketing

Content marketing – najpopularniejsze trendy

Klienci kupują oczami , co do tego nie ma żadnych wątpliwości. Jednak nawet najdoskonalszy obraz nie spełni swojej roli, jeśli nie będzie wsparty skutecznym, merytorycznym i interesującym tekstem. O tym, jak wielką siłę mają treści w prowadzeniu biznesu e-commerce wiadomo nie od dzisiaj. Dlatego przygotowaliśmy dla Was krótki przegląd najpopularniejszych trendów obowiązujących w content marketingu.

O tym, ze prowadzić bloga firmowa powinien każdy e-sklep pragnący wygenerować większy ruch organiczny wiedzą niemal wszyscy. Jednak samo pisanie notek niewiele w tym przypadku pomoże. Tego typu zakładka na stronie jest sporym projektem, który powinniśmy osadzić na stabilnej strategii. Jakie publikacje na blogu działają najlepiej? Przede wszystkim dość długie, bo optymalnie wpis blogowy powinien mieć długość przynajmniej 3000 zzs. Statystycznie nawet połowa klientów online wskazuje, że przed zrobienie zakupów miała styczność z treściami tworzonymi przez daną markę.  Ponadto unikalne notki pozwalają prowadzić skuteczne działania pozycjonujące, które generują ruch organiczny. Dlatego pisanie bloga wciąż jest ważnym elementem prowadzenia działań content marketingowych, na które warto poświecić na to czas i energię.

Pokaż się z innej strony

Teksty sprzedażowe są ważne, jednak content marketing to coś więcej niż tylko treści generujące konwersję. Warto w swoją strategię wpisać również działania contentowe społecznie zaangażowane  oraz ekologiczne. CSR stanowi obecnie ważny aspekt budowania wizerunku, a klienci coraz chętniej sięgają po produkty tworzone przez firmy mogące pochwalić się aktywnością pozabiznesową. Dlatego teksty pokazujące naszą markę z nieznanej dotąd strony powinny być częścią naszego planu na marketing treści.

Treści, które łączą

Content marketing to nie tylko przygotowywanie artykułów, ale współcześnie to również cały zakres działań skupionych wokół user experience. Dlatego osoby odpowiadające za tworzenie contentu coraz częściej i aktywniej współpracują z innymi działami marki. Dzięki kooperacji specjalistów w zakresie treści z innymi częściami działów kreatywnych, sklep online staje się możliwie najbardziej dopasowany do potrzeb użytkownika, czytelny i przejrzysty, co pozytywnie wpływa na współczynnik konwersji.

Content marketing to nie tylko pisanie, ale przede wszystkim strategia, analiza i ciągłe poszukiwanie nowych form. Jest to jedna z najtańszych metod pozyskiwania ruchu, jednakże wymaga cyklicznego działania, pomysłowości i trafnego wyciągania wniosków. Dlatego tej części działań reklamowych nie można traktować incydentalnie, ale powinniśmy na stałe wpisać je w nasz plan marketingowy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *