Content marketing

Content marketing – pierwszy krok w marketing

Nowoczesny marketing przybrał wiele form i rodzajów. Funkcjonują one na różnych obszarach i płaszczyznach. Godną uwagi formą marketingu jest tzw. content marketing. Wydaje się on być jedną z podstaw działania marketingowego w dzisiejszych czasach.

Czym jest marketing treści?

Angielskie słowo content oznacza treść. Określa ono nacisk położony na tworzenie odpowiedniej treści dla danej kampanii. W związku z tym content marketingiem możemy nazwać tworzenie wartościowych treści, które będą atrakcyjne dla naszych odbiorców. Dlaczego forma ta stała się tak popularna? Stało się tak w związku z przesytem wszechobecnych reklam i banerów reklamowych. Ludzie przestali zwracać na nie uwagi, czy wręcz zaczęli ich unikać. Stworzenie ciekawych treści informacyjnych wynikło, więc z praktycznej potrzeby.

Różne formy content marketingu

Ze względu na rozwijające się technologie i wiele możliwości publikacji, marketing treści przyjmuje różne formy. Podstawową z nich jest publikowanie artykułów na temat promowanej marki. Może ono odbywać się na stronach internetowych, portalach czy blogach. Artykuły mogą też być publikowane w różnego rodzaju ulotkach reklamowych czy czasopismach. Kolejną możliwością jest zastosowanie tzw. marketingu szeptanego. Polega ono na publikowaniu wielu wpisów pozytywnie opisujących produkty marki na rozmaitych forach. W odróżnieniu do tekstów, możemy także zastosować treści graficzne. Najczęściej przyjmują one formę zdjęć czy infografik. Te drugie wizualizują nam w prosty sposób różne skomplikowane dane.

Filmy, jako atrakcyjne treści

Wydaje się, że najbardziej atrakcyjną dla odbiorców formą marketingu treści jest film. Galopujący rozwój sprzętu elektronicznego i prostego oprogramowania sprawił, że tworzenie dobrych jakościowo filmów, jest łatwiejsze niż kiedykolwiek. Filmiki z odpowiednią treścią bardzo często też wykorzystują inne formy content marketingu, jak infografiki, zdjęcia czy fragmenty tekstów. Pamiętać trzeba, że aby opublikowany film był skuteczny powinien trafiać najbardziej do docelowej grupy klientów.

Reasumując, podjęcie odpowiednich czynności w marketingu treści będzie dobrym początkiem w działaniach marketingowych. Ważne, aby te działania przybierały różne formy i stosowane były na różnych obszarach. Wtedy zwiększy się szansa na sukces danej kampanii.

 

Jeden komentarz

  • Andrzej_prezes

    Warto zacząć swoją przygodę z marketingiem od działań contentowych. Zawsze będzie to budowało sprzedaż i firmę. Mam swoją firmę, prowadzimy od kilku lat działania marketingowe. Nauczyliśmy się wiele przez ten czas. Gdybym miał obecną wiedzę i miałbym decydować, to zainwestowałbym od razu w content marketing. Teraz widzę, że to podstawa. Potężne budżety na to wydajemy, ale wyniki są na tyle zadowalające, że chcemy jeszcze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *