Content marketing

Content marketing – przepis na sukces Twojej restauracji

W naszym kraju działa ponad 70 tysięcy lokali gastronomicznych, wśród których największą grupę stanowią restauracje. Jaki ich właściciele mają przepis na sukces? Zazwyczaj największy nacisk kładziony jest na dobrą kuchnię, przyjemny wystrój i sprawną obsługę. Większość z nich zapomina, jednak jak ważną rolę w prowadzeniu restauracji odgrywa reklama. Dlatego dzisiaj przygotowaliśmy tekst o tym, jak duże znaczenie w promocji restauracji odgrywa content marketing.

Daj słowo na sukces

Content marketing restauracji to coś zdecydowanie więcej niż treści tworzone na potrzeby pozycjonowania.  To wartościowe materiały, które są chętnie czytane przez użytkowników. W definicji content marketing to strategia oparta na regularnym tworzeniu i publikowaniu przydatnych treści. Ich zadaniem jest wzbudzenie zainteresowania określonej grupy odbiorców.

Kanały dystrybucji treści

Budowanie strategii marketingowej powinniśmy zacząć od podstaw, czyli stworzenia strony www, która będzie naszym podstawowym miejscem kierowania ruchu. Jakie kryteria powinna spełniać dobra strona? Przede wszystkim musi szybko się ładować, być intuicyjna, czytelna, estetyczna oraz responsywna. Warto wzbogacić stronę restauracji zakładką blog, który będzie świetnym narzędziem do realizowania strategii contentowej. Wszystkie treści publikowane na stronie powinny być zoptymalizowane pod kątem SEO. Dzięki temu witryna naszego biznesu będzie lepiej pozycjonowana w wyszukiwarce. Na blogu możecie dzielić cię ciekawymi wydarzeniami z życia Waszego lokalu, pysznymi przepisami lub innymi ciekawostkami z branży gastronomicznej.

Na najwyższej pozycji

Content marketing działa w służbie pozycjonowania, dlatego oprócz tworzenia wartościowych treści, nie zapomnijcie zadbać o to, by Wasze materiały ktoś odpowiednio zoptymalizował. Teksty zawierające odpowiednie frazy kluczowe, grafiki, wykresy i materiały video z pewnością zostaną docenione nie tylko przez wyszukiwarki, ale też odbiorców.

Ogranicza Cię tylko wyobraźnia

W content marketingu restauracji niezwykle ważne są nie tylko materiały, ale również sposoby ich rozpowszechniania, które powinno się dostosowywać do rodzaju content, który chcemy użytkownikom zaoferować. Statystycznie najczęściej wykorzystuje się materiały PR, newslettery, social media, materiału kontekstowe i interaktywne.

Jakie korzyści content marketing przyniesie restauracji?

Przede wszystkim content marketing pozwala budować wizerunek, tworzyć lojalne grono odbiorców zainteresowanych naszą ofertą oraz zwiększać świadomość marki. W efekcie odbiorcy zamieniają się w użytkowników, którzy w perspektywie czasu zostaną naszymi klientami. Badania pokazują, że 82 procent klientów po zetknięciu się z marketingiem bardziej przychylnie postrzega daną markę.

Przepis na sukces

Pamiętajmy, że w marketingu nie ma miejsca na chaos, dlatego powinniśmy gruntownie przemyśleć naszą strategię content marketingową i poprzedzić ją analizą. Ponadto potrzebna jest konsekwencja i upór w jej wdrożeniu. Realizując reklamę opartą na wartościowych treściach nie możemy zapominać o tym, żeby śledzić efektywność działań i jeśli zajdzie taka potrzeba przeformułować plan reklamowy, jeśli okaże się,  że efekty nie są zadowalające. Oczywiście w przypadku marketingu treści musimy wykazać się cierpliwością i konsekwencją w działaniu, bowiem w tym przypadku efekty przyjdą dużo później niż w przypadku reklam typu Google Ads. Jednak strategia budowania zasięgów organicznych jest trwalsza i tańsza dla restauracji w perspektywie dłuższego okresu czasu niż działania płatne.

Content marketing to skuteczny sposób na promocję restauracji, jednak wbrew pozorom stworzenie tego typu kampanii wcale nie jest łatwe i nie może opierać się na przypadku. Dlatego, jeśli nie mamy wiedzy na temat reklamy opartej na treści, warto to ważne zadanie oddać w ręce profesjonalistów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *