
Content marketing – przyszłość branży SEO?
O content marketingu zrobiło się ostatnio całkiem głośno. Coraz więcej osób przekonuje się, że content is king i powoli robi się boom na pisanie i publikowanie artykułów przez firmy każdego rodzaju. Czy słusznie? Dowiedz się, czy content marketing ma przyszłość i jakie są najnowsze trendy.
Content marketing odpowiedzią na potrzeby
Content marketing to sposób sprzedaży polegający na publikowaniu wartościowych dla czytelnika treści. Treści, czyli nie tylko tekstów, lecz także zdjęć, infografik czy filmów. To mniej nachalny rodzaj reklamy. W dobrym tekście content marketingowym raczej nie znajdzie się zbyt wiele wychwalania produktu. Za to będzie on interesujący, wciągający, merytorycznie dobrze przygotowany, da nieszablonowe i cenne rady albo będzie po prostu zabawny.
Content marketing powstał z tekstów SEO. To jakby kolejny krok w ewolucji treści. Jest on wynikiem z jednej strony tego, że użytkownicy mają dość niezgrabnie stworzonych tekstów, w których znajdują się nieodmienione słowa kluczowe, i które nie wnoszą nic wartościowego. Z drugiej strony Google wymaga także nieco innych treści niż przed laty. Im są dłuższe, bardziej wartościowe dla czytelnika, przyciągają go na dłużej i angażują, tym są bardziej wypromowane. Dobry content marketing pozyskuje także organicznie linki. Wiele osób udostępnia bardziej wartościowe treści na stronie internetowej, na swoim blogu czy w mediach społecznościowych. Taki darmowy linkbuilding to świetny sposób na pozycjonowanie strony.
Trendy w content marketingu
Z upływem czasu coraz większe znaczenie zdobywa informacja głosowa lub w formie video. Okazuje się, że coraz częściej dążymy do tego, by szybko zdobyć informację i znaleźć rozwiązanie dla swoich problemów. Oczywiście ten trend wykorzystują także firmy, które coraz więcej treści udostępniają w formie video. Webinary, streamy i life’y – to w ostatnim czasie sprzedaje się najbardziej.
Ciekawym trendem jest tak zwany context marketing. Obecnie niemal każda firma ma swój profil na Facebooku, Instagramie czy Twitterze. Niemal każda może błyskawicznie zareagować na to, co dzieje się wokół. Jeśli nagle świat obiegnie jakaś wielka wiadomość, pojawi się coś nowego, jakaś zmiana, wydarzenie, mem, który podbija serca użytkowników – zawsze można dopasować to do profilu naszej firmy. Sprytni marketingowcy przerabiają memy i w socialmediowych profilach umieszczają treści kontekstowe, nawiązujące do tego, co dzieje się obecnie. To ociepla wizerunek marki i często jest sposobem na pozyskiwanie linków zewnętrznych.
Zauważa się także wzrost zaufania do opinii innych osób. Dlatego na stronach pojawia się coraz więcej treści sponsorowanych, które polegają na sprawdzaniu i testowaniu produktów. Warto wstawić na swoją witrynę także rekomendacje od klientów lub linki do blogów, na których są opisywane twoje usługi czy oferowane przez ciebie produkty.
Przyszłość content marketingu
Content marketing zdaje się być tą strategią marketingową, która przetrwa jeszcze co najmniej kilka jak nie kilkanaście lat. Ale oczywiście będzie się zmieniać. Wielu specjalistów przewiduje, że niebawem bardzo atrakcyjny stanie się mikro influencer marketing. Co oznacza to pojęcie? W tym wypadku nie chodzi o to, by płacić celebrytom za zdjęcie z twoim produktem, ale o nawiązanie współpracy i relacji z mniej znanym blogerem lub osobami działającymi lokalnie. Podobnie będzie działało angażowanie lojalnych klientów do tego, by przyciągali kolejne osoby do twojej firmy. To także można zrobić za pomocą content marketingu, na przykład pisząc angażujące newslettery w których znajdują się bonusy dla kogoś innego.
Ważne jest także to, że content będzie miał coraz bardziej służyć rozwiązywaniu konkretnych problemów. Użytkownicy coraz częściej chcą znaleźć konkretną odpowiedź na konkretne pytanie. Dlatego zauważalny będzie wzrost popularności treści eksperckich. Muszą one odpowiadać idealnie na potrzeby klientów, dlatego coraz większe znaczenie będzie miała relacja klient – marka. Czytanie komentarzy, recenzji i odbieranie wiadomości z mediów społecznościowych to podstawa. Dzięki temu będziesz mógł przygotować takie treści, których najbardziej potrzebują twoi klienci.
Może Ci się spodobać

Najlepsze sposoby na wykorzystanie marketingu szeptanego
14 czerwca 2024
Content marketing – przepis na sukces Twojej restauracji
9 września 2020
Jeden komentarz
Gaja
4 gwiazdki. tekst fajnie napisany, merytoryczny, ale czy content jest przyszłością SEO? Fakt, że Google co chwile zmienia algorytmy i co chwile stawia na nowe rozwiązania, głównie związane z merytorycznymi treściami no ale kto wie co będzie za rok? Czy wysuwanie wniosków na przyszłość na podstawie tego co mamy obecnie jest słuszne? Nie do końca się z tym zgadzam. Może trochę za dużo fantastyki się naoglądałam, ale patrząc w przyszłość powinniśmy wymyślać nowe rozwiązania, a nie mówić że to co jest teraz będzie przyszłością.