Firmowy blog – wypisz sobie sukces!
Prowadzenie bloga stało się niemal koniecznością. Piszą go zarówno światowi giganci w danej branży, jak i małe przedsiębiorstwa stawiające dopiero pierwsze kroki w internetowym świece. Dlaczego posiadanie firmowego bloga jest takie ważne i jakie może przynieść korzyści naszemu biznesowi? Przygotowaliśmy kilka podpowiedzi, jak wypisać sobie sukces w sieci.
Przede wszystkim blog to Wasza własna, darmowa reklama. Wy decydujesz, co się na nim znajdzie, więc niejako władasz umysłami czytelników. Oczywiście będzie on skuteczny tylko wówczas, kiedy potencjalni klienci na niego trafią, jednak opracowując właściwą strategie dystrybucji treści nie będzie to trudne. Dlaczego, więc warto prowadzić bloga firmowego? Odpowiedź wydaje się oczywista – będzie to darmowe narzędzie reklamowe, które będziecie mogli wykorzystywać do celów sprzedażowych. Jednak, żeby tak się stało blog musi spełniać kilka kryteriów.
Postaw na content!
Przede wszystkim poprzez publikacje musimy budować pozycję eksperta. Pozwoli to przyciągnąć czytelników, którzy szukają darmowych porad i informacji na dany temat. Poza tym pozwoli zbudować zaufanie, a tym samym, jest szansa, że zyskasz stałe grono wartościowych odbiorców. To pozwoli zbudować społeczność, która być może z czasem zamieni się w lojalnych odbiorców.
Optymalizacja miarą sukcesu
Doskonała treść to dopiero połowa sukcesu, bo żeby blog był widoczny, musi być równocześnie odpowiednio zoptymalizowany. Jeśli chcemy budować widoczność musimy pamiętać o takich kwestiach, jak m.in. linkowanie wewnętrzne, regularność wpisów i odpowiednie tagowanie grafik. Pisanie treści i prowadzenia odpowiednich działań optymalizacyjnych pozwoli zapewnić lepszą widoczność naszej strony w wyszukiwarkach.
Opieraj się na danych
To, że nam się coś wydaje, nie zawsze oznacza, że tak jest w istocie. Dlatego prowadząc firmowego bloga musimy pamiętać o tym, żeby nie publikować tego, co dla nas jest atrakcyjne, ale posiłkować się twardymi danymi. Pomocny w tym zakresie może okazać się Google Trends, czy Answer the Public. Odpowiadając na pytania użytkowników, mamy większe szanse na sukces!