
Ile kosztuje content marketing?
Czymże byłby internet, bez zasobów dobrych, przydatnych treści? Ile kosztuje content marketing i dlaczego bez niego nie można zrobić kroku w stronę rozwoju firmy? Content to nic innego jak właśnie treści, które pojawiają się na stronie internetowej lub w mediach społecznościowych. Czy chodzi tylko o teksty? Nie. Content to także zdjęcia, grafiki, podcasty, filmy wideo, webinary. Aby treści były jakościowe i atrakcyjne dla odbiorcy, muszą być precyzyjnie przemyślane i przygotowane. To zadanie można bez problemu zlecić firmie zewnętrznej. Ile kosztuje content marketing? Tutaj dużo zależy od rodzaju i tematyki treści.
Istota content marketingu
Po co się go tworzy i ile kosztuje content marketing? Istota content marketingu tkwi w przygotowaniu treści tak, aby dotarły one do odbiorcy. Treści te muszą zatem być pomocne, wartościowe, trafiać w estetykę i zapotrzebowanie kogoś, kto zechce je przeczytać. Zadanie, jakie stoi przed content marketingiem to także zdobycie nowych klientów poprzez przyciągnięcie ich uwagi oraz zaangażowanie. Content marketing pomaga w stworzeniu i budowaniu wizerunku marki. Ile kosztuje content marketing? Biorąc pod uwagę, jak dobre przynosi efekty, jest wart swojej ceny.
Ile kosztuje content marketing?
Na to, ile kosztuje content marketing, składa się wiele czynników. Po pierwsze, trzeba wziąć pod uwagę, że działania z content marketingiem nie opierają się na jednorazowej akcji – są długofalowe, a artykuły, czy inne treści, przygotowywane przez specjalistów, bywają kosztowne. Choć widełki cenowe są różne. Przykładowo za 1000 znaków copywriter może wziąć 10 złotych, a może też kilkadziesiąt. Sporo zależy od tematyki i poziomu trudności zadania. Jeśli decydujemy się na profesjonalne stworzenie spotu reklamowego lub zlecimy wykonanie contentu influencerowi, może nas to kosztować nawet kilka lub kilkanaście tysięcy złotych. Gdyby doliczyć do tego fundusze na promocję treści, suma może zaskakiwać. Jednak to, ile kosztuje content marketing jest z pewnością warte swojej ceny.
Kampania content marketingowa – jak się przygotować? Ile kosztuje content marketing?
Jak do wielu kampanii marketingowych, do tej z użyciem content marketingu należy odpowiednio się przygotować. Dobrze jest zacząć od określenia grupy docelowej – jeśli nie pominiemy tego kroku, to odpowiedź na pytanie, ile kosztuje content marketing, będzie brzmiała „wcale nie tak dużo”. Dlaczego? Ponieważ dotrzemy z przekazem do osób, które rzeczywiście będą zainteresowane tym, co chcemy im przekazać. Obowiązkowym zadaniem na samym początku jest dokładna analiza konkurencji. Mając świadomość, jak działają rywale, łatwiej będzie zaplanować swoje treści, nastawiając się oczywiście na tworzenie własnych, unikalnych, ale jednocześnie, choć odrobinę lepszych niż konkurencja. Budowanie przewagi zaczyna się od dogłębnej analizy.

Komiks w marketingu
Może Ci się spodobać

Marketing online a dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej
27 lutego 2020
Kiedy zacząć działania marketingowe?
16 czerwca 2020