Content marketing

Jak budować pozycję eksperta dzięki content marketingowi?

W zasadzie bez względu, w jakiej branży działasz, przyciągnięcie klientów za sprawą mediów nie jest już takie proste jak jeszcze kilka lat temu. Obecnie Internet zalany jest reklamami i żeby realnie zwiększyć sprzedaż, trzeba sięgnąć po zaawansowane strategie marketingowe. Jedną z najlepszych i najbardziej docenianych teraz strategii jest budowanie pozycji eksperta. Udaje się to głównie dzięki content marketingowi.

Treść twoją wizytówką

Nie chodzi o to, aby stać się ekspertem – przecież już jesteś specjalistą w swojej dziedzinie! Chodzi o to, żeby za eksperta uważali cię inni. A żeby to osiągnąć musisz zaprezentować twoim odbiorcom, czyli potencjalnym klientom, swoją wiedzę i doświadczenie. W jaki sposób? No właśnie przez treść.

Content marketing to inaczej właśnie marketing treści. Teraz to wartość merytoryczna jest najważniejsza. Czytelnicy mają dość pustosłowia i artykułów w sieci, które nic nie wnoszą. Pożądane są rzetelnie przygotowane teksty, pełne merytorycznych, ale dobrze opisanych i łatwo przyswajalnych informacji. Dlatego tak wielu ekspertów zaczynało od prowadzenia firmowego bloga lub witryny pod własnym nazwiskiem. To najlepsze miejsce na podzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem.

Zbudowanie dużej bazy tekstów, które mogą być przydatne dla potencjalnych czytelników, to pierwszy krok do zdobycia uznania. Na zdobycie zaufania potrzeba nieco więcej. Treści muszą być naprawdę wartościowe: merytoryczne, dające konkretne odpowiedzi na problemy, profesjonalne, a także inne niż wszystkie. To treść jest twoją wizytówką i to ona sprawia, że twoi czytelnicy z potencjalnych stają się wiernymi klientami.

Nie bój się być oryginalny

Stawianie na merytoryczne treści może wpędzić nas w pułapkę tworzenia ciągle takich samych poradników i powielania informacji z innych wpisów. W tym momencie, aby być naprawdę cenionym ekspertem musisz przede wszystkim pokazać, że twoje sposoby są inne, bardziej skuteczne albo zwyczajnie prostsze niż innych osób.

W dobie, kiedy wiedza na absolutnie każdy temat jest na wyciągnięcie ręki, liczy się przede wszystkim forma jej podania. Niech będzie inaczej niż wszędzie, by twoja strona naprawdę przyciągała uwagę czytelników.

Formatowanie treści pod czytelników

Nie będzie żadną nowością, że ludzie nie czytają, tylko raczej skanują tekst wzrokiem, szukając najważniejszych punktów, do których mogą się odnieść. Wykorzystaj tę wiedzę podczas tworzenia swoich wpisów.

Niech treści będą tak sformatowane, by wszystkie ważne elementy najbardziej rzucały się w oczy. Najlepsze pomysły opisz na początku, nie zapomnij o chwytliwych śródtytułach, wytłuszczeniach, wypunktowaniach, wylistowaniach. I oczywiście grafiki – to najlepszy sposób na urozmaicenie treści i przedstawienie czytelnikom ważnych danych w taki sposób, by były dla nich naprawdę ciekawe.

Nie tylko blog…

Blog to świetny początek do budowania pozycji eksperta, jednak w żadnym wypadku nie możesz na tym skończyć. Content marketing to strategia, która dysponuje wieloma środkami i narzędziami, które mogą ci pomóc. Postaw na inne formy przekazywania swojej wiedzy – webinary, filmy, wykłady czy e-booki.

To dobry sposób na zwiększenie sprzedaży, a jednocześnie pozwoli ci na zaprezentowanie zdobytego doświadczenia, wiedzy i pomysłów oraz ich szersze omówienie. To najlepszy sposób, by w świadomości klientów i odbiorców zaistnieć jako ekspert – specjalista w swojej dziedzinie. Na dodatek tego rodzaju treści to naprawdę duża wartość dodana, która może znacznie zwiększyć atrakcyjność twoich usług czy produktów. E-book, transkrypcja czy nagranie wykładu albo podcastu mogą być gratisem dla stałych lub nowych klientów do zakupu. To świetne rozwiązanie, które sprawia, że sama usługa staje się unikatowa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *