Marketing,  Content marketing

Jak wypozycjonować stronę, czyli SEO dla początkujących

Kiedy zakładasz nową stronę www, chcesz, żeby była poczytna i przyciągała ludzi. Niestety, najczęściej okazuje się, że znika w czeluściach internetowego morza treści. Jeśli jednak zadbasz o kilka aspektów, będzie szansa, że pojawi się w wynikach wyszukiwania na wysokim miejscu.

Czym jest magiczne SEO?

Z pojęciem SEO pewnie spotykasz się często w kontekście treści pojawiających się na witrynach internetowych. Jednak jest to o wiele szersze zagadnienie. Skrót SEO oznacza Search Engine Optimization, co w wolnym tłumaczeniu można jako optymalizację pod wyszukiwarkę. I dokładnie tym jest SEO – to zespół działań, których celem jest zoptymalizowanie strony w ten sposób, by była ona bardziej doceniana przez algorytmy wyszukiwarek. Na polskim rynku w zasadzie tylko i wyłącznie przez algorytmy Google.

Zastosowanie taktyk SEO na swojej stronie sprawia, że jest większa szansa, że na dane słowo lub frazę kluczową strona będzie wyświetlała się wysoko w wynikach wyszukiwania. Ma to pobudzić tak zwany ruch organiczny. Najczęściej pojęcie SEO pojawia się w kontekście treści umieszczanej w serwisie, jednakże znaczenie ma o wiele więcej elementów.

Po pierwsze treść

Content is king! Treści na strony naprawdę mają ogromne znaczenie. I to jest ta dziedzina pozycjonowania, którą warto zlecić zewnętrznemu specjaliście. Treść musi być bowiem tak napisana, by spełniała dwa warunki. Musi być wciągająca i przydatna dla użytkownika, a także zawierać słowa kluczowe w takiej liczbie, w takiej postaci i w takich miejscach, by algorytmy Google mogły ją przyporządkować do jakiejś kategorii i uznać za wartościową. Do zoptymalizowania strony konieczna jest znajomość programów, które pomagają w analizie wartościowych słów kluczowych.

Należy pamiętać, że treść to nie tylko tekst. Bardzo wartościowe w przypadku pozycjonowania okazują się obrazy i infografiki. Są atrakcyjne dla czytelnika, a przy odpowiednio stworzonych metaopisach podniosą pozycję strony w wyszukiwarce.

Budowa strony

Na to, czy strona jest wysoko w wynikach wyszukiwania ma wpływ jeszcze wiele czynników. Jednym z nich jest sama budowa i architektura strony. Znaczenie ma sposób rozmieszczenia tekstu, linki wewnętrzne i odsyłacze, które pomagają czytelnikom przechodzić z podstron czy artykułów na inne podstrony.

Wskazuje się także na to, że od niedawna nieco premiowane są w wyszukiwarce strony godne zaufania. Co to znaczy? Google stawia na bezpieczeństwo, zatem witryny szyfrowane (zaczynające się ciągiem znaków https://), czyli te, które zapewniają większe bezpieczeństwo danych, są promowane i będą wyszukiwać się wyżej.

Działania off-site

SEO to nie tylko to, co robimy na stronie, lecz także to, co dzieje się poza nią. Działania off-site są nie do przecenienia. Strategia ta nosi nazwę link-building i polega na tym, by jak najwięcej odnośników do naszej strony pojawiło się w serwisach zewnętrznych lub w social-mediach. Jest kilka sposobów na skuteczne działania off-site.

  1. Artykuły sponsorowane – to bardzo dobre rozwiązanie, z którego mogą skorzystać i małe i duże firmy. Artykuł sponsorowany to tekst, który wstawia się na innym serwisie za jakąś opłatę lub usługę w barterze.
  2. Dotarcie do influencerów i PR SEO – większe, rozpoznawalne marki mogą liczyć na tak zwany PR SEO, czyli możliwość promocji swoich usług i wstawienie linku do strony na najbardziej poczytnych portalach branżowych lub na blogach influencerów. Najczęściej odbywa się to w zamian za gratisy, lub produkty do przetestowania.
  3. Zaplecze – czyli inna stworzona przez ciebie strona z niewielką ilością tekstów (tak zwanych zapleczówek lub precli (presellpages) o niskiej wartości merytorycznej. Teksty są krótkie, zawierają dużo słów kluczowych w nieodmienionej formie i zawsze mają w sobie link do głównej pozycjonowanej strony.
  4. Blog firmowy – to kolejny sposób ma stworzenie bardzo wielu linków. Wymaga on wiele nakładu czasu i czasami także pieniędzy – treści często są zlecane zewnętrznym copywriterom, ale to świetny pomysł. Blog ekspercki sprawi, że będziesz miał pozycję autorytetu, a twoja firma da się poznać jako godna zaufania. No i niemalże w każdym tekście będziesz mógł podlinkować odpowiedni produkt lub podstronę swojej strony głównej.

SEO nie jest trudne i czasami wystarczy zrobić naprawdę niewiele, by przyniosło efekt. Najważniejsza jest w tym wypadku cierpliwość. W końcu zebranie treści, stworzenie zaplecza czy nawiązanie kontaktów może potrwać. Niektóre działania mogą okazać się skuteczne dopiero po kilku miesiącach.

Jeden komentarz

  • Karol

    Nie zawsze seo jest dobre. Na początku firma powinna skupić się na sprzedaży i budowaniu kapitału na zatrudnienie pracowników i rozwój. Dopiero jak firma się rozwinie, to można się w to bawić.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *