Jak znaleźć influencera do współpracy
Marketing,  Reklama

Jak znaleźć influencera do współpracy?

Działalność w Internecie to główny sposób na promowanie swojej marki. Jednak duża ilość pojawiających się tam reklam sprawia, że konsumenci przestają zwracać na nie, uwagę. Wówczas pojawia się na to nowy sposób, czyli influencer marketing. Jak znaleźć influencera, który w odpowiedni sposób zareklamuje firmę? Jest na to kilka metod. Na pewno trzeba temu zadaniu poświecić odpowiednią ilość czasu. Kim tak w ogóle jest influencer? Na co zwracać uwagę przy jego wyborze?

Kim jest influencer?

Influencerem jest osoba, która prowadzi swoje działania w sieci i dzięki nim zyskuje odbiorców. Sposobów na działanie w Internecie jest bardzo dużo, dlatego też można wyróżnić Youtuberów, Instagramerów, Blogerów, Podcasterów, ale też TikTokerów czy Gamerów. Dzięki tym działaniom influencer gromadzi wokół siebie większą lub mniejszą społeczność. Są to zwykle osoby podobne wiekowo do niego, które mają bardzo zbliżony styl życia i zainteresowania.

Wiele osób zastanawia się, dlaczego niektórzy z nich osiągają, aż tak duże grono odbiorców. Zwykle powodem tego, że influencerzy są tak lubiani jest fakt, że budują oni z nimi relacje, pozwalają im aktywnie uczestniczyć w swoich działaniach, a także do komunikacji wykorzystują głównie media digitalowe.

Dzięki tym stworzonym relacjom mogą oni w pewien sposób wpływać na swoich obserwatorów. I właśnie to firmy wykorzystują w swoich działaniach. Właśnie dlatego powstał influencer marketing, który polega na promowaniu marki, jej produktów lub usług we współpracy z influencerem. Pojawia się jednak pytanie jak znaleźć influencera, który w odpowiedni sposób i z dużym zaangażowaniem zareklamuje firmę?

Jak działa influencer

Jak znaleźć influencera do współpracy?

Jak znaleźć influencera? Nie jest to proste zadanie. Wybór odpowiedniego twórcy to klucz do udanej kampanii. Dzięki działaniom z influencerem możliwe będzie wzmocnienie wiarygodności marki oraz zwiększenie jej zasięgów. Jak znaleźć influencera, który sprawi, że firma osiągnie swoje zamierzenia?

  1. Wyznaczenie celu – wyznaczenie jasnego celu, zdecydowanie ułatwi szukanie odpowiedniego influencera. Warto szukać twórców, którzy będą gotowi na podjęcie długofalowej współpracy, wówczas stanie się on ambasadorem marki i będzie ona mogła wykorzystywać także jego wizerunek w swoich działaniach. 
  2. Dokonanie dokładnego researchu – szukając influencera należy zwrócić uwagę na trzy kryteria przede wszystkim: zasięg jaki on osiąga, produkcję oraz wizerunek. Można do tego celu wykorzystać sieć partnerską, która zrzesza influencerów z różnych branż.
  3. Należy znaleźć takiego influencera, który będzie spójny z komunikacją marki – bardzo ważnym elementem jaki należy wziąć pod uwagę jest, to czy treści jakie tworzy influencer pokrywają się z tematyką działalności firmy. Jest to kluczowe, ponieważ dzięki temu możliwe będzie dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej, czyli potencjalnych klientów, których oferta danego przedsiębiorstwa może zainteresować.

Czym jest engagement rate?

Gdzie znaleźć influencera

Engagement rate, czyli wskaźnik zaangażowania, to wskaźnik zaangażowania obserwujących, który mówi jaki jest stosunek udostepnień, komentarzy i polubień do liczby obserwatorów. Wyrażany jest on w procentach. Dobry engagement rate to powyżej 6 procent. Warto również na niego zwrócić uwagę zastanawiając się, jak znaleźć influencera, ponieważ dzięki niemu możliwe będzie uzyskanie informacji jak dużo interakcji pozostawiają obserwatorzy i czy są oni zaangażowani w działania twórcy czy też nie.

Seks i reklama

Seks wykorzystywany jest w reklamie od wielu lat. Dlaczego tak się dzieje, ponieważ wywołuje on pozytywne pobudzenie emocjonalne, które pomaga w zapamiętywaniu treści, które towarzyszą temu pobudzeniu. A co za tym idzie pomagają one sprzedawać. Przez to, że właśnie seks odnośni się do podstawowych emocji człowieka reklamodawcy wykorzystują go do sprzedaży produktu.

Jednak obecnie pojawia się coraz więcej informacji, że erotyka już wcale nie jest taka skuteczna jak mogłoby się wydawać. Co prawda wciąż przykuwa on uwagę odbiorcy, zwykle nie jest to jednak marka czy jej produkt. Tak czy siak, seks w reklamie nie zniknie, może być go mniej, ale całkowicie raczej nie zostanie wyeliminowany z reklam. Wykorzystywany jest on już od XVIII wieku, więc prawdopodobnie nie ulegnie to zmianie.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *