Content marketing

Jaki jest styl treści na Twojej stronie?

Większość osób na pytanie o to, jaki styl ma to, co piszą, odpowiedzą, że piszą uniwersalnie i bez żadnego stylu. Jednak choć niewidoczny dla autora, styl bloga czy strony firmowej jest widzialny dla osób z zewnątrz. Warto więc kształtować go świadomie.

Przykłady tonu wypowiedzi marek

Wiele marek dla bezpieczeństwa rzeczywiście stara się nie mieć żadnego stylu. Zbyt nieformalny mógłby urazić, a za bardzo poważny – zniechęcić.

Balansują więc gdzieś pośrodku, w tym samym miejscu, w którym jest większość firm. Tymczasem marki, za którymi klienci szaleją, mają zazwyczaj bardziej określony styl wypowiedzi:

  • Dove – wspierający, pozytywny;
  • Uber – prosty, konkretny;
  • Mailchimp – dowcipny, pomocny.

W ten sposób ton treści dodatkowo wspiera przekaz. Dobrze, gdy idzie za nim spójna oprawa graficzna. Za pomocą tonu wypowiedzi możesz modyfikować to, co o Twoim sklepie czy usłudze myślą klienci. Tradycyjna czy mało innowacyjna firma może całkowicie zmienić wizerunek, jeśli jej oddział on-line zostanie zaprojektowany mądrze.

Uwaga na ton wypowiedzi w social-mediach

W ostatnich latach wiele z najgłośniejszych skandali wizerunkowych miało związek z prowadzeniem kanałów social-media w sposób całkowicie niespójny z wizerunkiem marki.

Zadanie jest trudne, bo w mediach społecznościowych trzeba pozwalać sobie na więcej niż w innych kanałach komunikacji, bo luz ma duże znaczenie dla autentyczności. Z drugiej strony luźna w formie grafika czy dowcipny komentarz często okazują się dla klientów być niestosowne czy nawet wstrząsające.

Utrzymanie jednolitego tonu wypowiedzi jest o tyle trudne, że często kanały social-media prowadzi kilka osób. Jak nie dopuścić do wpadek? Po pierwsze: musisz być świadom, jaki styl wypowiedzi jest charakterystyczny dla Twojej marki, jeśli chcesz się go trzymać. Jeśli wpadki już się zdarzały, najlepiej będzie skończyć z eksperymentami i zatrudnić np. e-Rzecznika marki. Wyposażony w wiedzę o tym, jaki ma być charakter wypowiedzi, będzie profesjonalnie i bez pomyłek odpowiadał na komentarze.

Jak znaleźć swój własny styl?

Tych kilka kroków pomoże znaleźć swój własny głos:

  • określ, kim są klienci – wiek, oczekiwania, styl. To do nich kierujesz swój przekaz.
  • Pomóc może określenie, jakie gazety czytają i na których portalach spędzają czas. Pomyśl o tym, jaki styl tam dominuje.
  • Możesz stworzyć listę słów, które doskonale pasują do tego stylu i listę słów czy zwrotów, których nie będziesz używać. To ułatwi pracę każdemu, kto w przyszłości będzie pracował nad blogiem czy treściami social-media marki.
  • Eksperci dodatkowo rozkładają na czynniki pierwsze słowa i zdania, zastanawiając się nad ich długością czy brzmieniem. Jeśli np. produkt ma sprawiać wrażenie dostępnego dla każdego i łatwego w użyciu, zdania będą krótkie i proste. Jeżeli rzecz jest dla wtajemniczonych, możesz użyć słów, których nie zrozumie laik itp.

Jeśli nadal nie wiesz, jak podejść do tego tematu, skonsultuj się z agencją marketingu internetowego i zacznij budować swój profesjonalny wizerunek w sieci.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *