Jakie treści publikować w social mediach, by trafić do danych odbiorców?
Aby utrzymać kontakt z odbiorcami, trzeba zadbać o publikowanie odpowiednich treści z równie odpowiednią częstotliwością. Najlepszymi platformami są oczywiście kanały social media, z których każdego dnia korzystają miliony ludzi na świecie, a większość nawet nie wylogowuje się z konta i pozostaje cały czas online, by być na bieżąco z nowinkami. Najlepsi influencerzy, wiedzą, co publikować w social mediach, ale nie tylko oni są w tym dobrzy. Każdy posiadacz konta na Facebooku, Instagramie czy TikToku może powiększyć grono swoich odbiorców i zyskać nowych. Co zatem publikować w social mediach, by trafić w dziesiątkę?
Najpopularniejsze platformy
Z najnowszych badań wynika, że niekwestionowanym królem wśród platform social media jest Facebook, z którego korzysta obecnie nawet trzy miliardy osób na świecie! Na drugim miejscu znalazł się YouTube. Nieco dalej natomiast uplasował się Instagram, TikTok oraz Messenger. Pierwszą dwudziestkę zamykają: Snapchat, Pinterest i Twitter. Jeżeli więc chcemy zacząć publikować w social mediach, to jest w czym wybierać. Większość z nas nie wyobraża sobie codziennego funkcjonowania bez tego typu platform, jest więc bardzo prawdopodobne, że ktoś trafi na nasze treści, o ile zadbamy o ich odpowiednie przygotowanie…
Co publikować w social mediach, aby nasze działania przyniosły sukces?
Internet to miejsce, gdzie każdego dnia niekończący się przepływ informacji przyciąga osoby szukające danych treści lub po prostu zwraca ich uwagę, pozostając w świadomości. Osoby publikujące w social mediach wyrastają dziś na swego rodzaju ekspertów w swojej dziedzinie. Ludzie czują, że mają do czynienia z kimś takim jak oni, a nie z chodzącą reklamą, choć oczywiście działania influencerów są nastawione na subtelną promocję ich marki, a w rezultacie sprzedaż danych rzeczy czy usług.
O ile, rozpoczynając swoją karierę w social media nie trzeba od razu korzystać z profesjonalnego wsparcia i dbać o to, aby publikowane treści były najwyższej jakości, o tyle myśląc o tym na poważnie, warto skupić się na czymś takim jak content marketing w social media. Dzięki temu wykorzystując najpopularniejsze platformy, można także zwiększyć ruch na własnej stronie internetowej, dyskretnie podlinkowując ją w postach. Unikalne, ciekawe i oryginalne treści sprawią z kolei, że poprawi się nasza widoczność w wynikach wyszukiwania, a odbiorcy będą czuli, że traktujemy ich poważnie.
Dobór odpowiednich treści w pojedynkę czy we współpracy?
Każdy kiedyś zaczynał i nie był od razu mistrzem w tworzeniu postów. Nie oznacza to jednak, że już na samym początku powinniśmy się zdecydować na współpracę. Wszystko zależy od tego, czy chcemy prowadzić prywatne konto, fanpage albo czy jesteśmy nastawieni na budowanie wizerunku własnej marki, czyli mamy konkretny cel. Wówczas faktycznie może przydać się odpowiednie wsparcie. Im więcej platform, tym więcej czasu trzeba poświęcić na tworzenie treści i ich publikowanie. Jeżeli natomiast chcemy osiągnąć pożądany rezultat, to nie możemy pominąć tych najważniejszych social media.
Wówczas dobra współpraca może okazać się nieoceniona. Samemu trudno bowiem uporać się z kilkoma platformami, regularnie publikując na nich wartościowe treści. Możemy zatem zdecydować się na współpracę z freelancerem, osobą, która ma już jakieś sukcesy w social mediach czy agencją marketingową. Przed ostatecznym podjęciem współpracy, warto jednak sprawdzić, czy profil działalności danej osoby jest zbieżnym z naszym. Inaczej taka współpraca może nie przynieść zamierzonych efektów…
Czego raczej nie publikować w social mediach?
Rzadko zdarza się, żeby raz opublikowana treść, po prostu zniknęła z przestrzeni wirtualnej. Nawet jeśli jej pozornie nie widać, to prawdopodobnie znajduje się w wielkim, internetowym śmietniku, a zatem nadal tam jest… Owszem opublikowanie czegoś na Facebooku czy Instagramie nie jest może czymś trudnym, ale już sama zawartość treści powinna być dobrze przemyślana. Czasem wystarczy jeden podejrzany post, by stracić zaufanie odbiorców, którzy np. odbiorą go jako nachalną reklamę. Przede wszystkim treści powinny być oryginalne, a nie kopiowane z innych stron, a także autentyczne i zgodne z profilem naszej działalności. Wówczas w prosty sposób zjednamy sobie odbiorców.
Ile kosztuje prowadzenie fanpage na Facebooku?
Jednym z lepszych sposobów zjednania sobie danej grupy odbiorców, jest założenie fanpage na Facebooku. To specjalny rodzaj strony, służący do komunikowania się z fanami i prezentacji własnej marki/twórczości/biznesu. Wówczas ogromne znaczenie ma to, co zamierzamy publikować w social mediach, gdyż jeden nieprzemyślany wpis może zrazić do nas odbiorców. O ile samo założenie fanpage nic nie kosztuje, to stworzenie sklepu, włączenie kampanii już tak. Do tego współpraca ze specjalistami w dziedzinie marketingu to dodatkowe koszty.