Marketing

Kiedy zacząć działania marketingowe?

Wiele osób wychodzi z założenia, że inwestować w marketing warto dopiero, kiedy firma nabierze już rozpędu i nie uwzględnia działań promocyjnych na etapie rozkręcania biznesu. Nic bardziej mylnego, to właśnie debiutująca na rynku marka potrzebuje promocji. O tym, kiedy i jak wdrożyć firmowy marketing opowiemy poniżej.

Strona sukcesu

Absolutnym fundamentem jakichkolwiek działań marketingowych jest własna strona www. Prowadzenie aktywności reklamowej bez czytelnej i atrakcyjnej wizualnie witryny właściwie nie ma sensu. Dlatego już na etapie startu powinniśmy zadbać o swoje miejsce w wirtualnej przestrzeni. Tworząc stronę pamiętajmy o tym, że przede wszystkim musi być czytelna, intuicyjna i przyjazna dla użytkownika. Fajnie byłoby również gdyby nasza strona była zbudowana w taki sposób, żeby pozyskiwać leady dla naszego biznesu. Może to być formularz zapisu do newslettera w zamian za dodatkową zniżkę lub specjalne popupy, czyli wyskakujące okienka ze specjalną promocją w zamian za pozostawienie kontaktu. Na etapie budowy witryny, nie zapominajmy o content marketingu, starajmy się więc unikać przypadkowych treści. Inwestycja w content nie tylko podniesie wartość informacyjną witryny, przyniesie świetne efekty sprzedażowe w przyszłości.

Pod właściwym adresem

Kiedy już posiadamy profesjonalna stronę www lub sklep internetowy, musimy zadbać o to, żeby klienci trafili pod właściwy adres. Dlatego musimy podjąć działania pozycjonujące, które pozwolą nam wypracować wysokie miejsce w wyszukiwarkach. Ponadto, jeśli aktywnie działamy w sektorze e-commerce warto zaplanować również kampanie Google Ads, które pozwolą wypracować szybkie efekty w krótkim czasie.

Zostań częścią społeczności

Działania w obszarze social media współcześnie są niezbędnym elementem marketingu. Jednak szczególnie na początku istnienia firmy nie zawsze mamy czas, żeby zająć się wszystkimi możliwymi kanałami kontaktu. Jednak już na początkowym etapie działalności nie możemy pominąć Facebooka, który skupia kilkanaście milionów użytkowników. W tym przypadku zasada „jeśli nie ma Cię na Facebooku nie ma Cię wcale” jest bardzo aktualna.  Pozyskiwanie zaangażowanych obserwatorów nie jest łatwym zadaniem, odkąd portal zaczął obcinać zasięgi organiczne, dlatego zwykle zwłaszcza na etapie debiutu powinniśmy zaplanować działania płatne. Unikajmy ustawiania reklam intuicyjnie, jeśli nie wiem jak to robić, bo nasze pieniądze będą wydawane nieefektywnie. Budowanie profilu firmowego najlepiej oddać w ręce agencji marketingowej.

Jeden komentarz

  • Zuza

    Marketing jest ważny przez cały czas prowadzenia działalności. Jesli ktoś tego nie wie, może zapomnieć o sukcesie w biznesie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *