Marketing dla hotelu. Jakie narzędzia należy wykorzystać?
Prowadzenie własnego hotelu to twardy orzech do zgryzienia. W branży hotelarskiej toczy się ostra walka o klienta, nie tylko między samymi hotelami, ale również na poziomie serwisów bookingowych. Istotną częścią prowadzenia biznesu jest więc profesjonalna strategia marketingowa, która w znacznym stopniu przyczynia się do tego, w jaki sposób prosperuje firma. W jaki sposób dotrzeć do nowych klientów i pozyskać gości bez stosowania nachalnej reklamy? Czy możliwe jest utrzymanie stałych, lokalnych gości hotelowych? Dowiedz się więcej i przenieść swój biznes na nowy, wyższy poziom.
Skuteczny marketing dla Twojego hotelu
Posiadanie strony internetowej obiektu wypoczynkowego, choć jest niezwykle istotne, to w dzisiejszych czasach może okazać się niewystarczające. Hotele, hostele, apartamenty czy domki potrzebują indywidualnych i profesjonalnych rozwiązań marketingowych, aby przebić się przez konkurencję, która aktualnie jest ogromna. Efektywne działania marketingowe należy zacząć od podstaw, czyli zbudowania strategii. To właśnie ona pozwoli nam ocenić, gdzie się znajdujemy, a gdzie docelowo znaleźć się chcemy. Następnie, planując działania, warto uwzględnić w nich różne etapy, na jakich znajdują się potencjalni klienci:
Faza See – w tej fazie, klienci nie posiadają jeszcze żadnych intencji zakupowych. Tutaj należy skupić się na zaprezentowaniu marki, zainteresowaniu nią odbiorców i zostawieniu w ich pamięci swojego śladu.
Faza Think – tutaj znajdują się osoby, szukające już informacji o danym produkcje czy usłudze. To idealny moment, by zaprezentować własną markę jako specjalizującą się w danej dziedzinie.
Faza DO – potencjalny klient ma już wizję tego, czego potrzebuje i jest zdecydowany na dokonanie zakupu. W tej fazie należy skierować do niego przekaz sprzedażowy, prezentujący konkretną ofertę, w jak najwyższym stopniu odpowiadającą jego oczekiwaniom.
Faza Care – ostatnia faza, która odnosi się do osób, będących już klientami hotelu. Tutaj skupiamy się na budowaniu lojalności.
Jak promować usługi hotelowe i jakie narzędzia wykorzystać w tym celu?
Prowadzenie działań promocyjnych w internecie to obecnie tak jak w przypadku innych branży, najszybciej rozwijająca się i angażująca hotelarzy forma marketingu. Wynika to przede wszystkim z ogromnych możliwości oraz różnorodności narzędzi, w tym portali bookingowych, jakie oferuje Internet. Często jest ich tak wiele, że osobom nieobeznanym w dziedzinie ciężko wybrać te najlepsze dla ich biznesu. Do najpopularniejszych rozwiązań należą:
- Reklamy Adwords – Jest to doskonałe uzupełnienie klasycznego pozycjonowania, które daje natychmiastowe efekty. Tego rodzaju reklamy tekstowe lub banerowe w wyszukiwarce i na stronach partnerskich są idealnym rozwiązaniem na szybkie, sezonowe kampanie reklamowe.
- Google Hotel Ads – To specjalnie narzędzie dedykowane branży hotelarskiej, które można połączyć z kontem Adwords. Służy do reklamowania usług bezpośrednio w różnych usługach Google, z którymi jest całkowicie zintegrowane.
- Reklama w Social Mediach – Wliczają się tutaj między innymi reklamy w serwisie Facebook. Posiadanie firmowego fanpege’a oraz rozwój mediów społecznościowych jest dla branży hotelarskiej w zasadzie obowiązkowe. Wykorzystując dodatkowo kampanie Facebook Ads, można nastawić się na dość szybkie efekty, stosunkowo niewielkim kosztem.
- Marketing w serwisach hotelowych – Wielką zaletą serwisów OTA (Online Travel Agency) jest ułatwianie podróżującym rezerwacji poprzez łatwe wyszukiwanie dostępnych miejsc na podstawie ustalonych kryteriów. Warto zintegrować własny obiekt z wieloma z nich naraz, co pozwoli jednocześnie na uniknięcie problemów z overbookingiem.
- Buzz marketing – to idealne rozwiązanie, które przyczyni się nie tylko do budowania pozytywnego wizerunku marki, ale także do wsparcia działań SEO. Ludzie zdecydowanie w większym stopniu ufają poleceniom od realnych osób niż nawet najlepszym i najlepiej przygotowanym katalogom obiektów konferencyjnych czy hotelowych.