
Marketing online a dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej
Marketing internetowy robi w ostatnich latach oszałamiającą karierę. Możliwości promocji marki w Internecie są coraz bardziej atrakcyjne. Jedną z cech wyróżniających ten rodzaj marketingu jest bardzo wysoka skuteczność w dotarciu do odpowiedniej grupy docelowej.
Tradycyjny marketing a nowe trendy
Przez wiele lat działania marketingowe opierały się o te same schematy. Firmy mogły wykorzystać prasę, radio czy telewizję do zareklamowania swojej marki. Oczywiście różnego rodzaju wydarzenia sportowe czy kulturalne, również stwarzały możliwości zwiększenia sprzedaży swoich produktów. Niewielkie firmy mogły reklamować się w lokalnej prasie czy za pomocą ulotek dystrybuowanych na ulicy lub po mieszkaniach. Powstanie i rozwój sieci internetowej zwiększył radykalnie możliwości w tej kwestii. Pojawiły się nowe odmiany marketingu, będące bardzo skuteczne w sieci.
Różnorodność marketingu online
Pierwszą falą uderzeniową reklam internetowych stanowiły wyświetlające się banery i liczny spam w poczcie elektronicznej. Ich skuteczność po kilku latach jednak znacznie spadła z uwagi na profilaktykę antyspamową i liczne stosowanie adblockerów. Tak, więc coraz większe znaczenie zaczął mieć marketing szeptany, który wykorzystuje opinie i komentarze internautów na temat danej marki. Tyczy to obszaru forów internetowych i komentarzy na portalach. Jednak upowszechnienie się mediów społecznościowych zwiększyło znacznie zasięg „szeptanki”. Przyczyniło się też do rozwoju influencer marketingu, content marketingu czy instytucji eRzecznika.
Grupa docelowa najważniejsza
Gwałtowny rozwój mediów społecznościowych sprawił, że dotarcie do określonej grupy potencjalnych konsumentów stało się łatwiejsze niż dotychczas. Liczne grupy tematyczne, fan page, uzupełnione wielkim wyborem forów, stały się idealnym obszarem dotarcia do konkretnej grupy odbiorców. Artykuły czy filmy publikowane w ramach content marketingu trafiają w dużej mierze do tych, kogo interesują. To samo dotyczy wpisów w marketingu szeptanym. Wydaje się, że najbardziej skuteczną odmianą marketingu w tej kwestii jest influencer marketing. Poszczególni influencerzy dobierani są tak, aby prowadzić kampanię marki w konkretnej grupie docelowej.
Reasumując, jedną z głównych przyczyn sukcesu marketingu internetowego jest właśnie wysoka skuteczność w dotarciu do odpowiedniej grupy odbiorców. Pozwala to znacznie skuteczniej wykorzystać środki przeznaczone na kampanię i przy okazji zwiększyć jej skuteczność.
Może Ci się spodobać

Content marketing w social media
15 lipca 2020
Komu zlecić pozycjonowanie strony?
30 września 2021
Jeden komentarz
Ouia75
Świat się zmienił w ciągu ostatnich kilku lat. Przede wszystkim obecna sytuacja z koronawirusem sprawiła, że świat stanął na głowie. Pokazuje to też kierunek rozwoju świata …wszystko musi “iść w Internet”. Jeśli firmy nie ma w Internecie, to może mieć duże problemy z funkcjonowaniem podczas podobnej sytuacji, w której obecnie się znaleźliśmy.